FAQs

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  1. Hoe moet ik mijn logo aanleveren

    Het logo ontvangen wij bij voorkeur in een grafisch werkbaar bestand, ook wel een vector bestand genoemd. Vector bestanden hebben meestal de extensie .EPS, .AI of .PDF. Een .JPG afbeelding is bijvoorbeeld geen grafisch werkbaar bestand. Het verschil tussen een vectorafbeelding en een rasterafbeelding kunnen wij als volgt uitleggen. Een vectorafbeelding bestaat uit meetkundige begrippen, zoals punten, lijnen, krommen etc. die allemaal met wiskundige vergelijkingen beschreven worden. Hierdoor liggen de afmetingen van de figuren niet vast, maar zijn zij slechts in onderlinge verhouding van elkaar. De grafische afdeling kan hierdoor de afbeelding oneindig vergroten of verkleinen zonder dat er kwaliteitsverlies van de afbeelding ontstaat. Bij een rasterafbeelding liggen de afmetingen wel vast, waardoor er bij het vergroten of verkleinen van de afbeelding kwaliteitsverlies optreedt. De afzonderlijke pixels worden zichtbaar, waardoor de randen van de afbeelding heel hobbelig worden. Hierdoor zal de opdruk er niet strak uit komen te zien.

    Wanneer je niet beschikt over een vector bestand van jouw logo, kan je deze veelal opvragen bij de ontwerper van jouw logo of bij de drukker van jouw briefpapier. Zij beschikken in de meeste gevallen over het juiste bestandsformaat van het logo. Mocht het niet lukken om het logo in het juiste bestandsformaat aan te leveren, kan je altijd contact met ons opnemen. Onze grafische afdeling onderzoekt graag of zij het logo voor je na kunnen tekenen. Mogelijk zijn hier wel extra kosten aan verbonden.

    Lees meer
  2. Hoe groot kunnen artikelen bedrukt worden?

    Onze relatiegeschenken zijn er in alle soorten en maten. Dit geldt ook voor de drukformaten. Op een t-shirt kan je immers meer laten bedrukken dan op een pen. Bij de meeste relatiegeschenken op onze website hebben wij onze maximale drukformaten weergegeven, zodat je prima in kunt schatten hoe groot jouw logo op de artikelen gedrukt kan worden.

    Voorafgaand aan het productieproces krijg je altijd een digitaal drukvoorstel van ons. Dit is een zogenaamde werktekening, waarop staat hoe groot jouw logo daadwerkelijk gedrukt gaat worden. Na akkoord starten wij de productie.

    Je kunt overigens altijd contact opnemen met onze verkoopafdeling en je geheel vrijblijvend laten adviseren omtrent drukformaten.

    Lees meer
  3. Welke druktechnieken gebruikt Bedrukken.nl?

    Bedrukken.nl beschikt over een eigen moderne drukkerij. In deze drukkerij worden de meest gebruikelijke druktechnieken toegepast. Hieronder vind je een overzicht van de druktechnieken die wij toepassen. Meer informatie over de druktechniek kan je lezen door erop te klikken. Je wordt dan doorverwezen naar een andere pagina, waar de druktechniek zal worden toegelicht.

    Lees meer

Nieuwste vragen

  1. Hoe werkt blinddruk

    Op lederen artikelen is het mogelijk om jouw logo te laten blinddrukken. Dit is een techniek waarbij jouw logo als het ware in het leder gedrukt wordt. Blinddruk geeft een stijlvolle en chique uitstraling.

    Er wordt een speciaal cliché gemaakt van jouw logo die vervolgens op een blinddrukmachine gezet wordt. Door middel van een hoge druk wordt het logo in het leder gestanst.

    Artikelen die wij kunnen blinddrukken zijn: sleutelhangers, schrijfmappen, sleuteletuis etc.

    Lees meer
  2. Hoe worden relatiegeschenken verpakt?

    Sommige relatiegeschenken worden per stuk verpakt in een geschenkdoosje. Hierbij gaat het vooral om de wat luxere, duurdere geschenken. De goedkopere relatiegeschenken worden veelal bulk geleverd. Op onze website staat aangegeven hoe de specifieke producten worden verpakt.

    Voordat de door jou bestelde producten worden verzonden, worden de artikelen verpakt in een stevige doos. Zo zijn jouw producten zo goed mogelijk beschermd tijdens het transport. Mocht het gaan om een groot aantal dozen, wordt de zending mogelijk op een pallet geleverd.

    Je kunt contact opnemen met onze verkoopafdeling indien je van een specifiek artikel wilt weten hoe het wordt verpakt.

    Lees meer
  3. Kunnen goederen worden afgehaald?

    Het is bij Bedrukken.nl niet mogelijk om jouw (on)bedrukte promotieartikelen en relatiegeschenken af te halen. Wij zijn een internationaal opererende groothandel met magazijnen door heel Europa. Hierdoor is het niet mogelijk om de goederen af te halen.

    Lees meer
  4. Welke vervoerder gebruikt Bedrukken.nl?

    Bedrukken.nl maakt gebruik van verschillende vervoerders voor het versturen van jouw bestelling. Afhankelijk van de soort zending en de prioriteit waarmee de zending moet worden verstuurd. De vervoerders waar Bedrukken.nl gebruik van maakt zijn:

    • GLS - Voor onze pakketzendingen maken wij gebruik van GLS, een betrouwbare partner die normaal gesproken binnen 48 uur in Nederland kan leveren. Indien noodzakelijk worden hierbij stalen kooien ingezet om jouw bestelde relatiegeschenken optimaal te beschermen.
    • GLS Express - Indien een zending met spoed moet worden verzonden, maken wij gebruik van de Express service van GLS. De zending wordt dan gegarandeerd de eerstvolgende werkdag vóór 12 uur afgeleverd.
    • TNT - Voor zendingen die door de brievenbus kunnen, bijvoorbeeld monster aanvragen, maken wij gebruik van TNT.

    Voordat wij een zending versturen, nemen wij natuurlijk altijd even contact met je op. zodat je weet wanneer je jouw levering kunt verwachten. Zo voorkomen wij dat er niemand aanwezig is op het afleveradres en de zending daardoor niet afgeleverd kan worden.

    Lees meer
  5. Kunnen relatiegeschenken snel geleverd worden?

    Wanneer je een bestelling plaatst voor relatiegeschenken of promotieartikelen, heb je de artikelen natuurlijk liever gisteren dan vandaag in huis. Helaas kunnen wij niet zó snel handelen. Wij proberen onze levertijden zo kort mogelijk te houden en jouw bestelling zo snel mogelijk uit te leveren. Mocht je te maken hebben met een deadline? Vraag dan via de normale procedure een offerte aan via onze website en vermeldt bij deze aanvraag de datum waarop je de producten uiterlijk nodig hebt. Wij zullen dan ons uiterste best doen om de bestelling op tijd af te leveren. Mogelijk worden er wel extra kosten in rekening gebracht voor de spoedopdracht. Onze verkopers zullen je hierover informeren.

    Lees meer
  6. Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

    De prijzen op onze website zijn exclusief verzendkosten. Indien de door jou bestelde producten verzonden moeten worden, zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht. De hoogte van de verzendkosten is mede afhankelijk van het gewicht van je bestelling. Meer weten? Neem contact op met één van onze medewerkers.

    LET OP! Voor het versturen van monsters gelden andere regels. Hiervoor verwijs ik je naar de spelregels voor het aanvragen van monsters.

    Lees meer
  7. Wat zijn de voordelen van een iDeal betaling?

    Betalen via iDeal is veilig en snel. Je betaalt namelijk direct vanuit de vertrouwde internetomgeving van jouw eigen bank. Zowel jij als wij kunnen gelijk zien of de betaling succelvol is geweest. Hierdoor kunnen wij in sommige gevallen het bestelproces versnellen. Wij hoeven namelijk niet meer te wachten tot de betaling binnen is gekomen, voordat wij het bestelproces kunnen opstarten. Vooral wanneer je te maken hebt met een deadline, kan het verstandig zijn om de betaling via iDeal af te ronden. Hierdoor kan het bestelproces mogelijk enkele dagen verkort worden, zodat je bedrukte promotieartikelen toch op tijd uitgeleverd kunnen worden.

    Lees meer
  8. Kan lasergravering in kleur?

    Nee, helaas kan lasergravering niet in kleur. Gravering ontstaat nadat de bovenste laag van het metaal weg wordt gebrand door middel van de laser. De uiteindelijke kleur wordt dus bepaald door de onderlaag van het metaal. In veel gevallen zal de gravering zilverkleurig worden.

    Mocht je vragen hebben welke kleur de gravering van het door jou gekozen relatiegeschenk precies zal krijgen? Dan kan je natuurlijk altijd even contact opnemen met onze verkoopafdeling.

    Lees meer